Monday, June 11, 2012

CERAMAH ANWAR UMPAMA MENONTON WAYANG OPERA HANTU CINA





Ceramah PKR, Tak Ubah Seperti Menonton Wayang Hantu Opera

Sejak akhir-akhir ini banyak ceramah Anwar yang hanya dihadiri oleh hantu dan bangku. Terbaru  berlaku di Johor Dewan Serbaguna Sg Lalang untuk ceramah Chua Jui Meng yang sebelum ini dikatakan ingin menjadi Menteri Besar Johor jika PKR menang di Johor!!

Ceramah yang dihadiri oleh bangku dan hantu-hantu opera Cina
Bayangkan kawasan Peti Undi milik PKR pada tahun 2008 telah bertukar wajah...mengapa keadaan ini berlaku??Segelintir rakyat Johor yang dahulunya tegar pembangkang sekarang ini ramai sudah INSAF.eloklah tu..ditambah pula dengan kebodohan Nizar yang cuba memburukkan imejSultan Johor telah membuatkan lebih ramai Rakyat Johor meluat dengan pembangkang. 

Belum ada lagi Sultan di Malaysia yang menerima masuk rakyat berhimpun di Istana untuk dibuat Himpunan Taat Setia dan memorandum melainkan Sultan Ibrahim yang menerimanya pada pukul 3.30ptg semalam di Istana Pasir Pelangi.
Tanpa menghiraukan panas terik dan tidak berpayung, baginda turun bersalaman dengan rakyat lebih kurang 1 jam. Dan menarik untuk dikongsi beberapa ayat Tuanku ketika bersalam bersama rakyat yang berebut-rebut mahu bersalam dengan baginda.
Malah ketika di perkarangan Istana Pasir Pelangi ketika diminta untuk diambil gambar Proton Neo WWW1 baginda, dengan spontan baginda berkata,"Ambillah".
Itulah Sultan Johor yang Rakyat Johor kenal. Baginda tidak pernah menghampakan rakyat dan bertimbang rasa apabila membuat sesuatu keputusan. Baginda tidak sesekali menerima rakyat sekadar di pagar Istana. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...