Friday, June 15, 2012

BENDERA DIROSAKKAN, PEMUDA UMNO BUAT LAPORAN

  Tiang pendera dan kain rentang yang dirosakkan di KM41 berhampiran simpang tiga Jalan Kota Tinggi

Pergerakan Pemuda UMNO cawangan Felda Penggeli Timur membuat laporan polis terhadap pihak tidak bertanggungjawab merosakkan bendera dan kain rentang parti itu di Kilometer 41 berdekatan simpang tiga Jalan Kota Tinggi – Kluang pagi kelmarin. Laporan polis dibuat Ketuanya Shahrudin Selamat serta beberapa ahli ahlinya di Balai Polis Bandar Tenggara di sini.

Menurut Shahrudin, kejadian itu disedari oleh beberapa petugas UMNO yang dalam perjalanan ke majlis Karnival Kerjaya Tenggara 2012 yang disempurnakan oleh Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman kira-kira pukul 8 pagi kelmarin.
“Kami mendapati sekurang-kurangnya tujuh bendera UMNO dan Barisan Nasional (BN) dan satu kain pemidang telah dirosakkan,” katanya.

Laporan Polis

Beliau tidak menolak kemungkinan ia dilakukan oleh mereka yang tidak berpuas hati dan cemburu dengan UMNO di atas kejayaan penganjuran program dengan kerjasama Parlimen Tenggara dan Jawatankuasa Penyelarasan Mukim-Mukim (JPMM) Dewan Undangan Negeri (DUN) Panti itu.
“Golongan ini mungkin ingin mencabar kita tetapi kita tidak akan sama sekali terikut-ikut dengan budaya suka mencetuskan huru-hara mereka,'' ujarnya.
Pada masa sama, Shahrudin berharap pihak polis dapat menyiasat kes itu dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap pihak yang tidak bertanggunggjawab.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...