Monday, June 18, 2012

HADI KATA RAKYAT JOHOR PERLU BERUBAH KEPADA BABI???


Abdul Hadi melahirkan rasa jijiknya terhadap rakyat Johor yang disifatkan tidak ubah seperti seekor cicak. Rakyat Johor perlu berubah dari menjadi seperti ‘ekor cicak’ kepada menjadi seekor babi. Mungkin itu maksud sebenar Haji Hadi ketika berucap pada Jamuan Rakyat Sempena Himpunan Hijau Ke Putrajaya di Dataran Pas Tokang Pechah dalam himpunan langau hijau. Hadi ketika berucap pada Jamuan Rakyat yang ditaja sepenuhnya dengan wang rakyat Kedah hanya untuk membuat Himpunan Hijau Ke Putrajaya di Dataran Pas Tokang Pechah.



“Rakyat Johor akan jadi macam ekor cicak... ekor cicak kita taulah macam mana jika putus...macam tulah juga Johor jika tidak berubah," katanya.  

Katanya, sekarang ini sudah banyak negeri, termasuk anggota polis dan tentera yang berubah beri sokongan kepada pakatan pembangkang. 

"Ramai telah berubah sekarang ini, termasuk tentera dan polis, tetapi Johor tidak berubah. Ini membuatkan Johor ketinggalan," katanya. 

Dalam pada itu,Pas meminta agar pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) menguruskan parti mereka sendiri dan tidak campur tangan hal berkaitan dengan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, termasuklah hukuman yang bakal dikenakan ke atas beliau kerana kenyataan yang dikeluarkan terhadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar. 

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, apa juga hukuman bakal dikenakan terhadap Nizar adalah hak Pas, bukannya hak Umno atau BN menentukannya. Menurutnya, Pas tidak perlu tunduk kehendak Umno dan BN, begitu juga dengan nasihat yang diberikan. 

“Baru-baru ini, Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan ada beri pandangan berkaitan dengan hukuman yang bakal dikenakan terhadap Nizar, tetapi itu kata-kata dia, hukuman yang bakal dikenakan adalah hak kita. 

“Ini parti kita, dia patut serah pada kita menentukannya dan kita juga tidak perlu sesekali dengar nasihat dia (Ahmad Maslan),” katanya pada Jamuan Rakyat Sempena Himpunan Hijau Ke Putrajaya di Dataran Pas Tongkang Pechah, semalam. 

Hadir sama, Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim. 

Kesimpulannya Haji Haji mahukan rakyat Johor berubah dari menjadi seekor cicak kepada seekor babi yang sentiasa menyondol mengikut arahan tuan babi daripada pemimpin cina DAP. Haji hadi juga mahu rakyat Johor berubah daripada memilih negara yang aman kepada yang lebih huru-hara.

Memilih daripada pemimpin yang kerjakuat untuk memakmurkan rakyat kepada pemimpin yang kuat melakukan maksiat. Memilih daripada kerajaan pimpinan Islam kepada kerajaan kafir harbi.Dingatkan kepada rakyat Johor memilih Haji Hadi umpama memilih Lim Kit Siang menjadi imam anda.

Memilih Pas seumpama memilih parti DAP, jadi rakyat Johor nilaikanlah sendiri jangan dilihat pada serbannya, jangan dilihat pada jubahnya dan jangan dilihat pada percakapannya tetapi perlu dilihat pada amalan dan tingkahlakunya.

1 comment:

  1. Aku setuju dengan Hadi Awang... PAS tak perlu tunduk pada UMNO .. tetapi PAS perlu tunduk pada DAP..... apalah punya bangang pemimpin sesat ni.... orang johor yang nak dengar cakap ha******* ni 10 kali bangang ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...